Ahogy én látom...

Kereszténység és programok Szegeden és környékén

A viskó

2017. június 15. 11:00 - blackbird14

Spoiler nélküli ajánló

Pár éve olvastam William Paul Young A viskó c. könyvét, melyet ma volt végre lehetőségem megnézni is. (A magyar mozik nem vetítik, de interneten már fent van. Hurrá!!) Már észrevettem azt, hogy a könyvet egy más ember, egy más én olvasta akkor, mint aki most vagyok...de ez a mű minden élethelyzetben és életkorban adja azt, amire szükségem van.

A wikipédia nagyon szépen megfogalmazza miről is szól nagyjából ez az alkotás:

"a könyv címe lényegében egy metafora a saját fájdalmainkból épített helyre, ahova beragadunk, ahol megsérülünk, ahol a fájdalmaink és szégyenünk összpontosul, ahogyan a szerző kifejti különböző interjúkban."

shack.jpg

Mégis miért is sírtam végig a könyvet és a filmet? Egyrészt tele van a film (most főleg ezt ajánlom mindenkinek, hogy nézze meg), olyan kételyekkel, melyek magamban is rengetegszer felmerültek: Isten hogy lehet 3 személy? Miért van szenvedés a világon? Miért az én családommal történtek ilyen dolgok? Miért velem? Minek halt meg Jézus, én nem kértem rá? Bocsássak meg a rosszakarómnak? Isten miért kíváncsi az imáimra, ha úgyis tudja mi a bajom? Elég sok a kérdés, és szép, éles válaszokat kapunk a filmben rájuk. Sok mindenben magamra ismertem, talán meg is értettem Isten "nem szeretni nem tudását", hogy Ő aztán igazán mindenkit szeret. :) 

Nagyon valós és életszerű múltbéli problémával küzd meg a főszereplő. A múlt szeméttel teli zsákját hordja a vállán, ami rohasztja családjával, barátjával és az önmagával való kapcsolatot is. Ne feledkezzünk meg Istenről sem! Ami pedig húsba markoló, és egyben szívet facsaró, hogy mit kezdhetsz magaddal, ha úgy érzed a világ konkrétan összeesküdött ellened? Hát persze, hogy Istent hibáztatod..."Minden a Te hibád! Hatalmad van. Miért nem akadályoztad meg? Miattad fáj nekem, nekik, a családomnak. Te engedted meg ezt." 

visko.jpg

Olyan alapvető tényekre is rávilágít, ami számomra könnyebbé teszi azok megértését. Például:  A gonosz létezik. Az ember és Isten másképpen ítél. Miért és hogyan kell megbocsátani. Jézus szerepe az életemben.

Ajánlom tehát mind a könyvet, mind a filmet!  Olvasd, nézd meg nyitott szívvel és általa nézz mélyen magadba, fókuszálj Istenre! :) 

Könyv címe: William Paul Young - A viskó (2007)
Film Trailer: ITT
Film: ITT

Ráadásként 10 mondat A viskóból:

  1. A megbocsátás nem felejtést jelent , Mack. Azt jelenti, hogy elengedjük a másik ember torkát.
  2. A szeretet mindig maradandó nyomot hagy.
  3. Minden megpróbáltatásban lehet találni valami jót is, ha az ember elég szorgalmasan keresi.
  4. Néha a könnyek a legmegfelelőbb szavak, amiket a szív szólni képes.
  5. Amikor úgy döntesz, hogy megbocsátasz valakinek, azt az embert jól szereted.
  6. (...) szerette Papának nevezni Istent, így fejezte ki, mekkora gyönyörűséget jelent számára a Vele ápolt bensőséges barátság.
  7. A legtöbb sebet a kapcsolatainkon keresztül szerezzük, ugyanez elmondható a gyógyulásunkról is.
  8. Az emlékezet alkalmanként csalóka társ lehet.
  9. Soha ne becsüld alá a könnyek csodáját! Ezek a gyógyulás vizei és az öröm folyamai lehetnek. 
  10. A kegyelem nem függ a szenvedés létezésétől, de ahol szenvedés van, ott meg fogod találni a kegyelem sokféle és sokszínű megnyilvánulását.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://istenkezeben.blog.hu/api/trackback/id/tr6912593881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása