Ahogy én látom...

Kereszténység és programok Szegeden és környékén

Első Péntek Szegeden

2017. május 08. 10:12 - blackbird14

Minden hónap első péntekén dicsőítés és szentmise van Szegeden a Piarista Gimnázium kápolnájában 18-tól 20:30-ig. A zenét a Szabad-ON szolgáltatja. Most a legutóbbi alkalomról szeretném elmondani saját tapasztalásomat.

Milyen lelkiállapotban léptem be a templom ajtaján? Örültem. Örültem, hogy itt lehetek, a barátaimnak, hogy ők is azért jönnek, hogy együtt dicsérjük a mi Urunkat. Hogy vannak ilyen ismerőseim, akikkel Istenről bármikor, bármilyen körülmények között beszélhetek. Örültem minden egyes léleknek, akik azon az ajtón beléptek, hogy elhívta őket az Úr arra az estére. Bár tele van életem mostani időszaka kételyekkel, félelemmel és aggodalommal, mégis örültem. Ez az öröm nem abból fakadt, hogy hátrahagytam minden gondomat azon a bizonyos ajtón. Alig vártam, hogy Isten elé pakoljam őket és Ő viseljen gondot rájuk. Készítettem a lelkemet, mert tudtam, hogy csakis Isten adhat megnyugvást a szakdoga-államvizsga-család-egyéb problémáim fölött. A zenét ezen alkalmon nem a Szabad-ON, hanem az új, szegedi banda, a K.Ö.D. szolgáltatta. 

A dicsőítés első percétől fogva a Szentlélek kézen fogott és megölelt. Pontosan Ady fogalmazta meg a legjobban egyik kedvenc versemben:

Mikor a lelkem roskadozva vittem,
Csöndesen és váratlanul
Átölelt az Isten.

Én csak kinyújtottam Felé a kezem, vágytam rá, hogy levegye a terheim, vágytam arra, hogy megmutassa nekem mennyire szeret. Aztán Ő jön...és szeret. Ilyen szabad dicsőítésben nagyon ritkán voltam. Szabadnak éreztem magam, csak Istenre koncentráltam, nem érdekelt néznek-e, vigyorgok-e vagy rosszul éneklek. Mert Neki nevettem, Neki énekeltem, Neki tártam a karomat. A kezeimben, az arcomon éreztem a tüzet, a melegséget, mellyel a Szentlélek betakart és elárasztott. De nem tudom leírni jobban...talán most nagyon is nyitott voltam Istenre, hogy valami újat mutasson nekem és a szívemben a hála mindazért, amit már tett értem máris egy új tapasztalatot adott. 

Aztán történt velem egy furcsa dolog. Már napok el szerettem volna menni gyónni, de nem is volt alkalmam és valahogy nem jutottam el. Aztán a dicsőítés után bejelentették, hogy a mise alatt Robi atya vállal gyóntatást. Háááát, nincsenek véletlenek! Isten tényleg annyira jó rendező, hogy azt nem lehet felfogni! Lett papírom, tollam a többiektől és mentem is gyónni, vagyis a sorba...mivel már kész sor volt előttem. De megérte! Utána sokkal tisztábbnak éreztem magam, sokkal készebbnek arra, hogy nekivágjak a jövőmnek, az elhívásomnak és arra, hogy befogadjam Jézus testét és vérét.

ba1d3798b6933cc568e233fcd094e426.jpg

Majd a szentmise végén, mikor énekeltük, hogy "Nézd, e város Rád vár'" (zene: itt) végig Domaszékre gondoltam, a családomra, azokra az emberekre, akik még nem tapasztalták meg azt a mérhetetlen szeretetet, amit Isten adni szeretne nekik. Mert Ő adni akarja mindenkinek! A dicsőítés alatt annyira egyek voltunk, mi, akik ott álltunk egymás mellett Isten előtt teli torokból énekelve, annyira éreztük egymást és a Szentlelket!!! Olyan jó volt, hogy a végén ölelgettük egymást és csak nevettünk, hogy ez: Huhhhhhh! Nagyon jó volt!

Igen, ilyen volt a mostani első péntek a Piárban. Első péntek minden hónapban van. Ha nem voltál, gyere el egyszer (aztán úgyis jönni fogsz még, hidd el), ha pedig voltál...szóval, ott találkozunk! ;) 

Kép: pinterest.com
Szabad-On Facebook-link: https://www.facebook.com/SzabadOnWorship/?fref=ts
K.Ö.D. Facebook-link: https://www.facebook.com/kodworship/?fref=ts

Összegezve az infókat:
- Minden hónap első péntekén
- Piarista Gimnázium Kápolnája
- 18 órától kb. 20:30-ig
- Zenél a Szabad-ON (vagy K.Ö.D.?) 
- Általában a dicsőítés van előbb és utána a szentmise, de néha fordítva is szokott lenni :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://istenkezeben.blog.hu/api/trackback/id/tr6712485363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása