Ahogy én látom...

Kereszténység és programok Szegeden és környékén

Isten szeret engem!?

2017. augusztus 19. 19:28 - blackbird14

A múlt héten a Lelkes Napok táborban (a táborról itt olvashattok bővebben) voltam, ahol kaptam egy jóadag lelkifröccsöt :) Ezt a bejegyzést Hodász András atya (Ifa) előadása ihlette, az ott készített jegyzetem és a saját tapasztalataim alapján raktam össze. 

Találkozás az Atya szeretetével

Engem nagyon megérintett ez az előadás, remélem nektek is át tudom adni azt, ami megfogott benne.
Szóval felteszem magamnak azt a fontos kérdést: mennyire szeretsz engem Atyám? Szeretsz egyáltalán? Dicsőítések közben sokszor csak annyit kérek, hogy "Istenem, mutasd meg hatalmas szeretetedet!" 

Jézus által már válasz is érkezik: "Te vagy az én szeretett fiam, benned gyönyörködöm." (Mk 1,11) Isten rajongott Jézusért, rajongott a fiáért, akit hozzánk elküldött. Olyan volt, mint egy apuka, aki nézi a fiát, közben elgondolkozik, mennyire szereti. Engem is ugyanígy szeret. 

Mi a baj ezzel a hasonlattal? Manapság - ahogy András atya fogalmazott - szüleinktől nem kapjuk meg az "érzést", azt, hogy szeretve vagyunk. Tudtad, hogy csak a túléléshez napi 4 ölelésre lenne szükségünk??? Nem kapjuk meg a gesztusokat, a szeretet kifejezését, azt a felfelé húzó gravitációt, ami hozzájárul a megfelelő önbecsülésünkhöz. Ez a torzulás pedig nagy csorbát okoz az Isten-képünkben. 

Milyen az Isten? Milyen az Ő szeretete? Nézzünk meg pár torzult Isten-képet:

1. A bíró: az ítélő, aki ha átlépted a határokat fogságra ítél, megbüntet

2. A kedves, jóhiszemű nagypapa: aki úgy gondolja, "a lényeg az, hogy szeressük egymást"

3. A megtorló: aki osztogatja a kártyákat, kinek kinek a jót vagy rosszat

4. Az italautomata: én csak kérek és kérek, ő meg megadja minden vágyamat

5. A laza Caesar: mi dolgozunk, ő meg lazán eléldegél

6. A politikus: aki gyűjti a szavazatokat és a végén majd meglássuk ki hogy szavazott

7. A vak: "hát nem látja, hogy mennyi szörnyűség történt velem és a világban? Isten tuti vak!"  

Ezeket a torz képeket a végtelenségig sorolhatnánk. Neked milyen Isten? Milyen az Ő szeretete? 

Isten szeretete megmutatkozik minden egyes alkalomkor, amikor feltekintek a keresztre. Elküldte egyszülött fiát értem! Találkozni szeretnék vele, jobban megismerni Őt! Nem azt a torz képet szeretném táplálni, ami eddig bennem élt, hanem igazi valóját szeretném megismerni. Ehhez pedig fel kell tárnom a szívem, és engedni, hogy megmutassa. Engedni, hogy "legyen meg a Te a akaratod!" De miért ilyen nehéz? 

 - Amikor a Passio c. filmben Jézus kileheli lelkét a kereszten, a templom összedől. De ez ne tévesszen meg, a Szentírásban Máté ezt úgy írja le, hogy "a templom függönye kettészakadt felülről az aljáig, a föld megrendült, a sziklák megrepedtek, a sírok megnyíltak, és sok elhunyt szentnek föltámadt a teste." (Mt 27, 51-52) A szentély függönye - ahová csak a papok léphettek be - leszakadt, ekkor az Atya szeretete túláradt és kiáradt. Nem volt többé, ami embert elválasztotta volna a szentélytől! Ez mekkora szeretetadaggal érhetett fel?? Hát, hogy Jézus és a holtak is feltámadtak és megjelentek szeretteiknek. Mekkora erő rejlik Isten szeretetében!!! 

 - Amikor Ádám és Éva bűnbe esnek, elrejtőznek és félnek Istentől. Istennek mi az első mondata??? "Az Úr azonban szólította az embert: Hol vagy?" (Ter 3,9) Isten keresi az Ő népét ma is, ahogyan kereste akkor Ádámot is. 

Az ember pedig vágyakozik: 

  • közösségben lenni
  • szabadnak lenni
  • értékesnek érezni magam
  • szeretni és szeretve lenni

Itt pedig felmerülhet a mondás, hogy a "szeretetet ki kell érdemelni". Hát nem! Isten ezt ingyen adja nekünk! Igent mondott rám és minden egyes emberre. Egy jó nagy IGEN-t! Honnan tudom? Benne van a Bibliában: 

Ő alkotott: Zsolt 139,14-15

Ismer engem: Mt 10, 30

Mielőtt megszülettem, tudta, hogy ki leszek: Jer 1,5

Az Ő gyermeke vagyok!! 1Jn 3,1

Megment engem: Zsolt 34, 19

Megajándékoz: Mt 7,11

Örül nekem, ujjong, megszabadít: Szof 3, 17

Terve van velem, ami egy JÓ terv: Jer 29, 11

És így tovább... Érted már? Ő adni akar, megajándékozni a gyermekeit. Ő egy tökéletes apa, akihez odafordulhatok és azt mondhatom: "Abba, Atyánk!", ami annyit jelent "Apuci". 

Isten nem azt kéri, hogy szeresd, hanem, hogy engedd meg neki, hogy szeressen. Szólítsd meg tehát az Atyát, hiszen Ő nagyon szeret Téged! 

Ui: Egy történet az Atya szeretetéről...

Egy börtönből szabadult fiatalember haza akart térni falujába, de nem tudta, hogy visszafogadja-e őt a családja, akikre szégyent hozott tettével. Ezért azt írta szüleinek, a vonat a kertjük mellett megy el, van ott egy nagy fa, arra tegyenek egy fehér szalagot, ha megbocsátanak. Ha nem lesz ott a szalag, le sem száll a vonatról, hanem tovább megy, nem okoz kellemetlenséget. Ahogy a vonat haladt, egyre nőtt benne a feszültség, és nem mert az ablakon kinézni. Egy útitársának elmondta, hogy mi történt vele, és megkérte őt, hogy nézzen ki az ablakon. Kérdezte, hogy van-e a nagy fán fehér szalag vagy kendő? Mire az útitárs ennyit mondott: az egész fa, még a kerítés is tele van fehér kendőkkel… 

abba1.jpgKép: pinterest

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://istenkezeben.blog.hu/api/trackback/id/tr8312750684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása